Szablon dobrej praktyki: kliknij (wersja pdf) lub kliknij (wersja doc)
Szkoła Podstawowa im. Jarosława Dąbrowskiego w Kończycach Małych:
- Kąty przyległe, wierzchołkowe i naprzemianległe – utrwalenie wiadomości. Matematyka, klasa 6
- Wśród wysokich szczytów Alp. Przyroda, klasa 6
- To już wiosna! Edukacja wczesnoszkolna, klasa 2
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Westerplatte w Kończycach Wielkich:
- Produkcja roślinna w Polsce. Geografia, klasa 7
- Zabytki Krakowa, zajęcia zintegrowane, klasa 2
- There was a cinema - Tam było kino,. Język angielski, kl. 5
- Programujemy ze Scratchem. Informatyka, klasa 5
- Program GIMP. Informatyka, klasa 6
- Program Microsoft Excel- średnia, Informatyka, kl.6
Swietne scenariusze. Gdyby któs był zainetersowany, przesyłam mój sbenariusz lekcji języka angielskiego.
OdpowiedzUsuńKonspekt lekcji z wykorzystaniem TIK.
Autor: Marlena Ciach ( z użyciem Explore Treetops 1, Teacher Book)
Przedmiot: j. angielski Czas trwania: 45’
Kl: 1 Ilość uczniów: 18
Podręcznik: Explore treetops 1, Oxford.
Temat: Toys – Unit 5. Zabawki.
Cele lekcji:
Rozpoznawanie wybranych zabawek, nazywanie zabawek
Słownictwo:
Czynne: a car, a skateboard, a bike, a doll, a teddy bear, a guitar.
Materiały:
Podręcznik str. 42, zeszyt ćwiczeń str. 40, karty obrazkowe, Classroom Presentation Tool/ CPT (flashcards, timer).
TIK:
https://www.jigsawplanet.com/MARLENCIOX/Toys
http://www.classtools.net/soundboard/
http://www.classtools.net/crossword/201806-34NiLX
Witam się z dziećmi piosenka The hello song i zadaje pytanie: How are you today? Uczniowie odpowiadają: We are fine.
Wprowadzenie:
1. Otwieramy podręczniki na stronie 42. Pytam uczniów, jakie zabawki widzą na ilustracji. Oznajmiam, że dzieci poznają nazwy zabawek.
2. Prezentacja za pomocą kart obrazkowych/flashcards za pomocą CPT.
3. Pokazuje dzieciom karty obrazkowe i pytam: What is it?
Utrwalanie i słuchanie:
1. Odtwarzam nagranie od numeru 2.29 do 2.30.
2. Otwieramy podręczniki na str. 42.Tłumaczę, że będą wskazywać właściwe zabawki, słuchając nagrania. Odtwórz ścieżkę 2.29. Potem dzieci powtarzają słowa, ścieżka 2.30.
Tekst nagrania 2.29 a bike – a car – a skateboard – a guitar – a doll – a teddy bear (x3).
Tekst nagrania 2.30 a bike – a bike a car – a car a skateboard – a skateboard a guitar –
a guitar – a doll – a doll a teddy bear – a teddy bear .
Aktywności:
1. Proszę dzieci aby zamknęły podręczniki ponieważ będziemy teraz utrwalać słownictwo z użyciem TIK. Uruchamiam stronę: https://www.jigsawplanet.com/MARLENCIOX/Toys
2. Tłumaczę uczniom, że teraz będziemy układać puzzle związane ze słownictwem, które dopiero poznaliśmy.
3. Zapraszam do tablicy zgłaszających się uczniów aby ułożyli obrazki, zadaje
im pytanie What is it? i czekam na poprawną odpowiedź. Uczniowie odpowiadają pełnym zdaniem np. It is a car.
Ćwiczenia:
1. Otwieramy zeszyty ćwiczeń na str. 40. Razem analizujemy przykład, potem przy użyciu CPT ustawiam timer, który odlicza czas do zakończenia uzupełniania zdania.(4’)
2. Przed sprawdzaniem odpowiedzi wchodzę na stronę: http://www.classtools.net/soundboard/ i tłumaczę dzieciom, że podczas czytania odpowiedzi będą słyszały pewne dźwięki, które wskażą czy opowiedz jest poprawna czy nie.
3. Do odczytania odpowiedzi wybieram dzieci, które jeszcze nie uczestniczyły czynnie
w lekcji.
Podsumowanie:
1. Ponownie przy użyciu TIK wchodzę na stronę: http://www.classtools.net/crossword/201806-34NiLX.
2. Zapowiadam dzieciom wspólne podsumowanie wiadomości w postaci krzyżówki.
3. Czytam dzieciom/dzieci same czytają ( zależy od poziomu czytania) pytanie do krzyżówki, odgadują hasło i wpisują je w odpowiednie pole.
Żegnam się z dziećmi piosenką The goodbye song i życzę im miłego dnia/udanego weekendu.