Międzyszkolna
sieć współpracy nauczycieli stosujących TIK „Aktywna tablica” skierowana była do nauczycieli Szkoły Podstawowej z Kończyc Małych, Kończyc Wielkich, Hażlacha
oraz Pogwizdowa. Jej celem było rozwijanie kompetencji nauczycieli w
zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych oraz wypracowanie narzędzi,
scenariuszy, materiałów, które są pomocne w radzeniu sobie z pracą w kontekście
indywidualnych zadań zawodowych.
Podczas
pierwszego spotkania koordynator zapoznał
nauczycieli z zasadami pracy w sieci.
Uczestnicy wypełnili ankiety diagnozujące, na podstawie których opracowano plan
i harmonogram pracy. Ponadto koordynator przedstawił blog sieci, zapoznał z
zasadami publikacji dobrych praktyk, zakładaniem kont i logowaniem się na stronie www.profesor.pl.
Drugie spotkanie miało charakter
warsztatowy. Koordynator sieci wraz z nauczycielem Szkoły Podstawowej w Kończycach
Małych - Joanną Stencel zaprezentował aplikacje
do tworzenia interaktywnych pomocy dydaktycznych. Ponadto podczas spotkania
nauczyciele wymieniali poglądy, doświadczenia, dzielili się przykładami dobrych praktyk, scenariuszami zajęć oraz sposobami
realizacji programu „Aktywna Tablica”.
Ostatnie
spotkanie sieci skupiło się na podsumowaniu działań sieci, analizie
osobistych rezultatów, które osiągnęło się dzięki współpracy z innymi
nauczycielami. Na tym spotkaniu nauczyciele również wymieniali poglądy, dobre
praktyki i scenariusze zajęć. Na zakończenie spotkania wypełnione zostały ankiety ewaluacyjne.
Dokonując
analizy ankiet badających satysfakcję uczestników z udziału w międzyszkolnej sieci współpracy wynika, iż
cele pracy sieci zostały zrealizowane. Treści i zagadnienia poruszane na
spotkaniach były różnorodne i użyteczne, koordynator właściwie zarządzał czasem
podczas spotkań oraz dbał o właściwy kontakt z uczestnikami sieci,
przepływ informacji i komunikację w grupie. Nauczyciele nie wskazali słabych
stron sieci, natomiast jako mocne strony wymienili: wymianę doświadczenia, wzbogacenie
warsztatu pracy oraz miłą i życzliwą atmosferę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz